Zaktualizowano dnia 27 kwietnia 2021
Za niespełna 3 miesiące wystartuje IV edycja Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Jakość w Sporcie”. We Wrocławiu na terenie Akademii Wychowania Fizycznego, od 20 do 21 kwietnia prezentowane będą badania przeprowadzone w ramach przenikania się sfery sportu z wieloma dziedzinami, np. marketingiem, czy komunikacją społeczną.
Zapisy na udział w tym wydarzeniu naukowym rozpoczęły się już poprzedniego roku, pod koniec października. Wszyscy zainteresowani, naukowcy, specjaliści swoich dziedzin, doktoranci oraz studenci, mogli zgłosić swoje referaty na niniejszą konferencję. Tegoroczna edycja będzie poruszać bardzo istotne tematy związane stricte z rozwojem sportu i ze sposobem administrowania tą dziedziną przy wykorzystaniu kanałów komunikacji zarówno tych wewnętrznych jak i zewnętrznych. Program konferencji został podzielony tematycznie. Już od jakiegoś czasu udostępniono nam oficjalną listę modułów, w których głos zabiorą zarejestrowani prelegenci:
– zarządzanie w sporcie,
– marketing w sporcie,
– komunikacja i media w sporcie,
– rozwój sportowy,
– produkty i widowiska sportowe,
– aspekty instytucjonalne funkcjonowania w sporcie.
Panel naukowy ma dostarczyć nowych wiadomości dotyczących w jaki sposób należy kierować jednostkami sportowymi, aby uzyskać jak najlepsze efekty ze względu na ilość klientów, ich zadowolenie z oferowanych usług. Tematem pośrednim będzie również współzależność osiągania sukcesów przez kluby sportowe i zawodników. Jakość sportowca jakoby wyznacza zakres jakości trenera i jednostki, w której pracuje. Sport rozwija się poprzez zwiększanie świadomości osób trenujących sport, a także ośrodków, które zajmują się szkoleniem. Proces szkolenia jednej osoby może trwać przez wiele lat, dlatego ważne jest, aby poznać działania mające na celu poprawę uzyskiwanych rezultatów przez sportowców, toteż przez wzgląd na zarządzanie klubu sportowego, istotne jest wprowadzanie wszystkich elementów ułatwiających pracę na wielu płaszczyznach, między innymi w obszarze tworzenia struktur zarządzania jakością.